
REAKCIA RTVS NA PRIPOMIENKY, KTORÉ ZAZNELI POČAS 
ROKOVANIA VÝBORU NR SR PRE KULTÚRU A MÉDIÁ 

DŇA 7. 4. 2020 

 

1. MEMO 98 „Slovenské voľby 2020 v informačnom priestore“ 
 

Dňa 7. 4. 2020 počas rokovania Výboru NR SR pre kultúru a médiá poslanec Milan Potocký 
rozdal štyri strany z 37 stranového materiálu MEMO 98 s názvom „Slovenské voľby 2020 
v informačnom priestore“. Generálny riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník dostal dve strany 
predmetného materiálu (č. 10 a 11), kde sa uvádza, že „RTVS si nesplnila svoju verejnoprávnu 

funkciu, keďže nebola nestranná“. Predseda výboru následne požiadal generálneho riaditeľa  
RTVS o okamžitú reakciu, čo, prirodzene, nebolo možné splniť bez prístupu k dátam, zdrojom, 
použitej metodológii a k samotnej analýze. Generálny riaditeľ RTVS na mieste vyjadril 
nesúhlas s prezentovaným záverom analýzy, poukázal na niektoré nezrovnalosti viditeľné na 
prvý pohľad a prisľúbil, že sa s ňou oboznámi.  

Po preštudovaní uvedenej analýzy uverejnenej na facebookovom profile predsedu výboru 
Kristiána Čekovského bolo zistené, že mimoriadne vážne závery o nesplnení verejnoprávnej 
funkcie RTVS sa opierajú o 12 viet textu. Na dvojstrane venovanej verejnoprávnej televízii 
najväčší priestor zaberá koláčový graf (Podiel času jednotlivých strán vo vysielaní RTVS) a na 
pravej strane je stĺpcový graf s názvom „Najčastejšie pozývané strany v relácii O 5 minút 12“ 
a informácia, že RTVS venovala 60 % vo svojom spravodajstve koaličným stranám a vláde SR.  

Pritom ešte na rokovaní výboru NR SR pre kultúru a médiá generálny riaditeľ RTVS  
informoval poslancov, že 60 % pomer vlády a koalície vs 40 % zastúpenie opozície nie je nič 
nezvyčajné a je bežnou praxou aj v BBC.  

V prvých vetách analýza konštatuje, že RTVS venovala vo svojom spravodajstve najviac 
priestoru vládnym stranám SMER-SD a SNS, pričom vynechala kľúčovú informáciu. Analýza 
už neuvádza to, že rovnako najviac priestoru dostali strany SMER-SD a SNS aj vo všetkých 
troch súkromných televíziách. Teda nič nezvyčajné sa v RTVS neudialo.  

Je totiž logické, že v rámci vyváženej prezentácie oboch strán politického spektra predstavitelia 
menej početnej vládnej koalície sa objavovali vo vysielaní častejšie, aby vyvážili argumenty 
svojich kolegov z početnejších opozičných strán. Pochopiteľne táto skutočnosť sa nedá 
považovať za prejav nevyváženosti vysielania, ale presne naopak. V záujme divákov 
a poslucháčov je nastavovanie zrkadla vládnucej moci a nie prezentácia názorov len 
opozičných predstaviteľov medzi sebou.  

V ďalšej vete materiál MEMO 98 používa (nepolitologický a neodborný) termín „demokratická 
opozícia“, ktorá získala podľa analýzy 17 %. Z textu ani z grafu nie je jasné, ktoré konkrétne 
strany analýza do tohto pomenovania zahrnula, a ďalej toto konštatovanie nerozvádza. Ak 
autori toto konštatovanie mysleli ako ďalšiu výčitku, že strany „demokratickej opozície“ mali 
dostať v RTVS väčší priestor, tak ani táto kritika nie je opodstatnená. RTVS sa totiž riadi 
a vysiela v súlade Ústavou SR a zákonmi. Termín demokratická opozícia pritom nie je súčasťou 
legislatívy platnej v Slovenskej republike. Právo a politické vedy vo všeobecnosti rozlišujú 
koaličné a opozičné strany, v oboch prípadoch ide o politické subjekty, ktoré boli úspešné 
vo voľbách a získali zastúpenie v parlamente. Koaličné strany sú tie, ktoré sa dohodli na zložení 



2 
 

vlády a opozičné sú tie, ktoré nezískali vo vládnom kabinete zastúpenie. Všetky ostatné strany 
sa označujú ako mimoparlamentné. Spravodajstvo RTVS dbá o to, aby koaličné a opozičné 
strany dostávali vo vysielaní rovnaký priestor. Zároveň vo vysielaní nechýba ani hlas 
mimoparlamentných strán, ale nie je možné nárokovať si rovnaké zastúpenie ako napríklad 
pri parlamentných stranách, ktoré získali v legitímnych voľbách dôveru občanov, ktorých 
v parlamente zastupujú.  

Priestor vo vysielaní majú aj vláda, prezidentka, justícia a ďalšie orgány, ktoré prijímajú 
významné rozhodnutia ovplyvňujúce všetkých obyvateľov krajiny. Ani v tom nie je nič 
nezvyčajné a protizákonné, práve naopak, vysielanie je v záujme všetkých občanov. 

Ďalej analýza konštatuje, že SNS mala výrazné zastúpenie v diskusných reláciách RTVS, keď 
mala byť počas volebnej kampane najpozývanejšou stranou (šesťkrát napriek preferenčne 
omnoho slabšiemu postaveniu). Autori analýzy opäť nespomínajú kľúčový fakt, že SNS mala 
výrazné zastúpenie aj vo všetkých ďalších televíziách, s ktorými RTVS porovnávajú, pričom 
v TA3 až dvojnásobné zastúpenie ako v RTVS (20 % v TA3 oproti 10,7 % v RTVS).  

Analýza vôbec neberie do úvahy, že išlo o vládnu stranu, ktorá mala okrem ministrov, štátnych 
tajomníkov a ďalších verejných činiteľov v kľúčových exekutívnych pozíciách aj druhého 
najvyššie postaveného ústavného činiteľa na pozícii predsedu Národnej rady SR. Všetky tieto 
osoby sa teda logicky objavovali vo zvýšenej miere vo všetkých televíziách, bez ohľadu na to, 
či ide o súkromné, alebo verejnoprávne médium, pretože boli nositeľmi informácií a zámerov, 
o ktoré mala záujem verejnosť. RTVS vždy zabezpečila názorovú vyváženosť a adekvátny 
priestor pre všetky relevantné strany/prúdy. 

Ďalšia nezrovnalosť je v stĺpcovom grafe s názvom „Najčastejšie pozývané strany v relácii O 5 
minút 12“, kde na strane 11 je uvedené, že SNS bola pozvaná 6-krát, kým SMER-SD 5-krát. 
Autori v predloženej analýze nikde neuvádzajú, aké obdobia zahŕňa uvedená štatistika. Ak platí 
dátum, ktorý je uvedený na strane 8 predmetného materiálu (14. 1.‒24. 2.), a za ktorý je aj 
analýza v predchádzajúcom (koláčovom) grafe, potom sú informácie o počtoch chybné.  

Podľa počtov ostatných strán je možné sa domnievať, že štatistika by sa mala týkať obdobia od 
11. 11. 2019 do 23.2.2020. Aj v tomto prípade však autori neuviedli kľúčový fakt. Dňa 23. 2. 
2020, v poslednej predvolebnej relácii, do ktorej boli pozvaní zástupcovia všetkých 
parlamentných politických strán, RTVS musela použiť inštitút prázdneho kresla, pretože strana 
SMER-SD neposlala zástupcu, napriek tomu, že mala pozvánku. Strana SMER-SD teda nebola 
pozývaná do relácie O 5 minút 12 len 5-krát, ako uvádza analýza, ale-6 krát, rovnako ako SNS, 
ktorú analýza nesprávne označila ako najpozývanejšiu stranu v diskusných reláciách RTVS. 
Najpozývanejšou stranou nebola SNS ani v ďalšej diskusnej relácii RTVS Sobotné dialógy na 
Rádiu Slovensko, kde mala zastúpenie 3-krát, kým SMER-SD až 9-krát. Inštitút prázdneho 
kresla sa uplatnil aj v relácii O 5 minút 12, ktorá bola odvysielaná 8. 12. 2019, do ktorej bol 
pozvaný aj predseda OĽaNO, ktorý účasť prisľúbil avšak pred vysielaním relácie ju pre chorobu 
zrušil. Rovnako teda analýza uvádza nesprávny počet pozvaní do relácie relácii O 5 minút 12 
aj v prípade politického subjektu OĽaNO.  



3 
 

 

 

Priestor v relácií O 5 minút 12 dostali dokonca aj zástupcovia mimoparlamentných strán 
v závislosti od ich postavenia v reálnom politickom aj spoločenskom živote. Je dôležité 
upozorniť, že takáto prax sa v minulých parlamentných voľbách neuplatňovala.  

V tejto súvislosti je zarážajúce, že v spomínanom stĺpcovom grafe MEMO 98 s názvom 
„Najčastejšie pozývané strany v relácii RTVS O 5 minút 12“ z neznámeho dôvodu absentujú 
strany Za ľudí, KDH, Dobrá voľba a SPOLU. Mimoparlamentná strana Za ľudí bola 
v období volebnej kampane pozvaná do relácie O 5 minút 12 dokonca dvakrát.  Tu si treba klásť 
otázku, akou analytickou kategóriou je kategória „Najčastejšie“? V analýzach je nevyhnutné 
uvádzať ako východisko všetkých pozvaných hostí, všetky ostatné spôsoby sú zavádzajúce a 
manipulatívne.  

Keby analýza MEMO 98 korektne uviedla všetky strany, ktoré dostali pozvanie ako je to 
znázornené vyššie, tak by bolo názorne vidno, že kým koaličné strany mali v predvolebnom 
období v relácii O 5 minút 12 zastúpenie 14-krát, tak zástupcovia ostatných politických strán 
boli v tejto relácii 21-krát. Autori z neznámeho dôvodu graf obmedzili a na odôvodnenie 
použili neodborný termín „najčastejšie pozývané“ strany.  

Absolútne nepravdivá je aj informácia uvedená na strane č. 11 materiálu MEMO 98, v ktorej 
autori konštatujú: „Andrej Danko (SNS) sa v relácii objavoval zo všetkých lídrov strán 

najčastejšie.“ Pravdou je, že rovnako ako Andrej Danko sa trikrát objavil v relácií O 5 minút 
12 aj Béla Bugár a Marián Kotleba, čo jasne vyplýva z nižšie uvedeného grafu.  



4 
 

 

 

Diskusie RTVS vždy, aj v čase volebnej kampane, reflektovali aktuálne dianie, z ktorého sa 
odvíjali témy a hostia. Volebnej kampani sa RTVS venovala na samostatných plochách a nie 
v relácii O 5 minút 12 ako naznačujú autori analýzy.   

Ako je vidno na ďalších grafoch koalícia bola zastúpená v relácii O 5 minút 12 v 40% 
prípadoch, kým v obdobných programoch TV JOJ a TA3 to bolo ešte viac.  

 

Analýza ďalej uvádza: „Čo sa týka spôsobu prezentácie, tak s výnimkou strany Kotlebovci ‒ 

ĽSNS, u ktorej prevládali negatívne informácie, boli všetky ostatné subjekty prezentované 

prevažne neutrálne. Väčší výskyt negatívnych informácií sme zaznamenali u strany SMER-SD 

(celkovo 27 %) a taktiež SNS (viac ako 22 %) – v prípade strany SNS sa na tom výrazne podpísal 

telefonát s obvinenou Alenou Zsuzsovou. Vláda bola celkovo prezentovaná neutrálne (približne 



5 
 

80 % informácií o vláde malo neutrálny charakter), ale zároveň prevažovali pozitívne 

informácie nad negatívnymi. Z 10 najzobrazovanejších subjektov na RTVS mala najpozitívnejší 

obraz prezidentka Zuzana Čaputová, pričom zo strán mala iba SaS väčší podiel pozitívnych 

informácií.“  

Z uvedeného je zrejmé, že spravodajstvo RTVS bolo maximálne objektívne, nestranné a 
nezamlčalo žiadne informácie, bez ohľadu na to, či boli pozitívne, alebo negatívne, či sa týkali 
koalície, alebo opozície.  

Samotné rozdeľovanie informácií na negatívne a pozitívne však nie je pri spravodajských 
príspevkoch korektné, lebo navodzuje dojem úmyselného konania. Pritom žiadne spravodajstvo 
vrátane spravodajstva RTVS nevyrába zámerne pozitívne alebo negatívne reportáže, ale 
informuje o udalostiach tak ako sú s tým, že dbá na vyváženosť vysielania, aby priestor na 
vyjadrenie vždy dostala aj druhá strana.  

RTVS poskytuje poslucháčom, divákom a užívateľom komunikačných technológií informácie 
dôležité na všestrannú orientáciu a slobodné vytváranie názorov. Striktne pri tom rozlišuje 
medzi informáciou spravodajského charakteru (správa) a hodnotiacim úsudkom (komentár). Je 
neprípustné spájať alebo zamieňať tieto dva programové prvky vo vysielaní. 

Ďalej analýza uvádza, že RTVS venovala vo vysielaní najviac priestoru téme koronavírusu 
a vražde Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej.  

Analýzu vysielania RTVS autori uzatvárajú nasledujúcou vetou: „Pokiaľ ide o voľby, 
spravodajstvo RTVS  v porovnaní napríklad s TV Markíza rozoberala témy súvisiace s voľbami 
výrazne menej.“   

Za ďalší závažný nedostatok materiálu MEMO 98 možno považovať vynechanie kľúčového 
faktu, že RTVS zo zákona venovala témam súvisiacim s voľbami a volebnou kampaňou 
najväčší priestor spomedzi všetkých médií a ďaleko presiahla zákonom stanovený časový 
priestor 10 hodín v televíznej programovej službe a 10 hodín v rozhlasovej programovej službe.  

RTVS len na programovej službe Jednotka odvysielala v súvislosti s parlamentnými voľbami 
2020 takmer 26 hodín špeciálneho vysielania (v období od 10. 2. – 1. 3. 2020) zloženého 
z mimoriadneho spravodajstva, zo špeciálnych predvolebných rozhovorov a z diskusií či zo 
špeciálnych relácií. Na ilustráciu uvádzame niektoré historické rekordy práve v súvislosti 
s volebným vysielaním.   

Sumárne si volebné vysielanie zaplo 2 796 000 divákov, čo predstavuje 60 % z populácie 
12+.  
 
Najviac divákov, 791 000, si pozrelo povolebnú reláciu O 5 minút 12 (1. 3. 2020; Matovič, 

Blanár, Kollár, Beluský, Sulík, Remišová,):  
 
- čo je najvyššia hodnota sledovanosti relácie v ére peoplemetrového merania a  
- najsledovanejší program na trhu v roku 2020 (v období od 1. 1. ‒ 1. 3. 2020).  
 
Jednotka bola najsledovanejšou televíziou na trhu v čase vysielania relácií:  
 
- 23. 2. 2020; predvolebná relácia O 5 minút 12 (646 000/39,5 %)  
- 26. 2. 2020; PV 2020 – Diskusie s kandidátmi o 20.30 h (655 000/32,6 %)  



6 
 

- 29. 2. 2002; PV 2020 ‒ Mimoriadne správy o 12.00 h (126 000/15,0 %)  
- 7. 3. 2020; povolebná relácia O 5 minút 12 (791 000/43,8 %)  
 

RTVS tiež priniesla svojim divákom a poslucháčom výsledky exkluzívneho Exit poolu 
vypracovaného agentúrou Median, ktoré sa najviac priblížili reálnym výsledkom volieb.  

Strany č. 12 a 13 materiálu MEMO 98 majú názov „Súkromné médiá“, pričom koláčový graf 
sa týka len TV Markíza a stĺpcový graf vpravo len TA 3. Jediná zmienka o štvrtej televízii JOJ 
je v závere textu, kde sa spomína, že SNS bola v TV JOJ zobrazená kritickejšie.   

Aj v tejto časti analýza konštatuje, že „TV Markíza venovala vo svojich spravodajských 

reláciách volebnej kampani celkovo viac priestoru ako verejnoprávna RTVS volebnej kampani 

v spravodajstve“, čo sme si už vysvetlili vyššie.   

Analýza uvádza: „Kritériá na vysielanie spravodajstva sú v prípade súkromných televízií 
identické ako pri verejnoprávnych médiách, keďže platí, že televízie musia zo zákona 
zabezpečiť všestrannosť a názorovú pluralitu v rámci vysielania a predovšetkým objektívnosť 
a nestrannosť spravodajských programov a politicko-publicistických programov“, čo nie je 
korektné prirovnanie.  

RTVS na rozdiel od súkromných vysielateľov má priamo zákonom č. 181/2014 Z. z. o volebnej 
kampani uloženú povinnosť počas volebnej kampani vyhradiť v svojich televíznych a 
rozhlasových službách vysielací čas na diskusné programy. V rámci tohot vysielacieho času 
musí RTVS zabezpečiť rovnaký priestor všetkým, v tomto prípade 25-im kandidujúcim 
subjektom a dávať si pozor, aby sa verejnoprávna inštitúcia nenechala zatiahnuť do kampane. 
Tento cieľ sleduje stanovením jasných zásad, ktoré majú zabrániť tomu, aby vysielanie RTVS 
bolo zneužité v prospech či neprospech ktoréhokoľvek kandidujúceho subjektu. Tieto zásady, 
ktorými sa programoví pracovníci RTVS riadia, sú napríklad takéto: „Spravodajské aj 

publicistické programy majú dôležitú informačnú úlohu pred obdobím volebnej kampane, 

počas kampane, ale aj počas volieb. Aj preto nie je možné udalosti zamlčať, no zároveň musí 

RTVS, ako aj programoví pracovníci a spolupracovníci RTVS zabrániť tomu, aby sa RTVS stala 

nástrojom propagácie ktoréhokoľvek kandidujúceho subjektu, prípadne nástrojom na 

zverejnenie kompromitujúcich informácií o kandidujúcom subjekte. Editori, vedúci vydania, 

redaktori, ale aj ostatní redakční pracovníci preto musia veľmi prísne vyhodnocovať pravdivosť 

a relevantnosť informácie, ktorá má byť v predvolebnom období zverejnená. Osobitný prístup 

a hodnotenie si vyžadujú akcie (napríklad petície, demonštrácie a i.), ktorých skrytým 

významom môže byť podpora niektorého z kandidujúcich subjektov. Preto treba takúto 

skutočnosť dôsledne overiť. Pri spracovaní spravodajských a publicistických informácií v 

predvolebnom období budú preto programoví pracovníci a spolupracovníci RTVS so zvýšenou 

pozornosťou prihliadať na verejný záujem, význam tej-ktorej udalosti a informácie v kontexte 

aktuálneho diania, jej vplyv na obyvateľov SR, možnosť presadiť zámer v rámci kompetencií 

poslanca Národnej rady Slovenskej republiky, ako aj na doterajší politicko-spoločenský význam 

kandidáta alebo kandidujúceho subjektu.“ 

 

Ako už bolo vyššie uvedené, spravodajstvo RTVS riadia profesionáli s dlhoročnými 
skúsenosťami, ktorí citlivo dbali o vyváženosť vysielania.  

Televízne spravodajstvo RTVS kontinuálne informovalo tak o registrácii politických subjektov 
do volieb, ako aj o predstavovaní lídrov kandidátok, programoch kandidujúcich politických 
subjektov a prieskumoch preferencií, tak ako boli postupne zverejňované kandidujúcimi 



7 
 

politickými subjektmi i prieskumnými agentúrami (ktoré sú členmi slovenskej a európskej 
asociácie prieskumných agentúr). Tieto informácie zahŕňali:  

- Registráciu politických strán do volieb  
Spravodajstvo po jej zverejnení politickým subjektom spracovávalo do vysielania 
proporčne i formálne rovnako, a to v deň oznámenia registrácie konkrétnym politickým 
subjektom a samotnej formálnej registrácii na MV SR. 
 

- Predstavovanie kandidátok a ich lídrov 
Spravodajstvo RTVS ich zverejňovalo v ten istý deň, ako o nich informovali samotné 
kandidujúce politické subjekty na tlačových besedách. 
 

- Monitorovanie programov politických strán 
Spravodajstvo RTVS prinášalo rovnako v deň, keď ich politické subjekty predstavili, 
v rovnakej forme i proporcii, interne dohodnutej s tvorcami – bez komentovania 
analytikmi, bez oponentov –, aby boli zabezpečené rovnaké a férové podmienky pre 
kandidujúce politické subjekty, ktoré ich zverejňovali na tlačových besedách. Išlo o službu 
divákovi predstaviť programy v rovnakej proporcii bez akéhokoľvek komentára či kritiky, 
pretože politický subjekt sa uchádza o jeho priazeň a dôveru a divák má právo túto službu 
dostať. 
 

- Priestor politických strán v pravidelných spravodajských reláciách 
Pri dôležitých spoločensko-politických témach spravodajstvo RTVS monitorovalo 
stanoviská zainteresovaných politických subjektov, ktoré zaznamenali v relevantných 
prieskumoch verejnej mienky minimálne trikrát po sebe zisk 5 %. Išlo o témy, ktoré si 
vyžadovali širokú politickú diskusiu, alebo mali dosah na majoritnú skupinu ľudí.  
 

- Prieskumy verejnej mienky 
Správy RTVS zverejňovali všetky relevantné prieskumy politických preferencií i verejnej 
mienky agentúr, ktoré využívame dlhodobo, a pridali sme exkluzívne prieskumy pre RTVS 
od agentúry Actly (člena európskej asociácie prieskumných agentúr), s ktorou RTVS začala 
spolupracovať vlani. V každom zverejnenom prieskume politických preferencií sme 
uverejňovali všetky kandidujúce subjekty do parlamentných volieb 2020. 
 
 

Všetky kandidujúce subjekty dostali v RTVS samostatný vyvážený priestor na predstavenie 
svojich programov tiež vo vyššie spomínaných predvolebných rozhovoroch a diskusiách, 
ktorých pravidlá boli jasne stanovené. 

Vzhľadom na všetky vyššie uvedené nezrovnalosti možno konštatovať, že materiál 
MEMO 98 v časti venovanej televíziám vyvoláva množstvo otázok a pochybností o jeho 
výpovednej hodnote a cieľoch. Potvrdzujú to aj ďalšie nasledujúce skutočnosti: 

 
- Z názvu koláčového grafu „Podiel času jednotlivých strán vo vysielaní RTVS“ na str. 11 a 

ani z textovej interpretácie „Verejnoprávna RTVS venovala vo svojom spravodajstve...“ nie 
je na prvý pohľad jasné, aké relácie sú zahrnuté do analýzy. RTVS má vo svojom vysielaní 
počas pracovných dní 4 spravodajské relácie (7.30, 12.00, 16.00, 19.00). Okrem toho mala 
vo svojom vysielaní zaradené aj špeciálne predvolebné diskusné relácie (duely, rozhovory). 
Informácia, že ide iba o jednu (hlavnú) spravodajskú reláciu je uvedená až v závere 
správy v rámci metodiky na str. 37. Bolo by vhodné jasne túto informáciu uviesť v názve 
grafu alebo v texte.    



8 
 

 
- Nie je zrejmé, prečo analýza neuvádza koláčové grafy aj za TV JOJ a TA3. 

 
- Kým na str. 11 pri stĺpcovom grafe autori uviedli údaj o 60% zastúpení koaličných strán 

a vlády, pri rovnakom grafe na str. 13. uvádzajú údaj o 20% zastúpení strany SNS v TA3, 
čiže nielen nespomínajú zvyšné dve porovnávané televízie, ale porovnávajú dve rôzne 
položky, hoci graficky evokujú dojem, že ide o rovnaké položky.    
 

- Prečo je na str. 12 zdôraznená iba informácia o počte minút, ktoré RTVS venovala volebnej 
kampani v spravodajstve iba v porovnaní s TV Markíza a nie aj v porovnaní s ostatnými 
televíznymi stanicami (JOJ, TA3)? Chýbajúci kontext tejto informácie vyvoláva oprávnené 
pochybnosti o validite tejto informácie. 
 

- Rovnako nie je jasné, prečo v koláčovom grafe RTVS na str. 11 chýbajú strany Sme rodina 
a SaS. Vyvoláva to dojem, ako keby RTVS o nich v spravodajstve vôbec neinformovala, 
čo, samozrejme, nezodpovedá skutočnosti.  
 

- Interpretačné tvrdenia o RTVS sú celkovo nekonzistentné aj v kvalitatívnych hodnoteniach. 
Svedčí o tom skutočnosť, že na jednej strane materiál MEMO 98 tvrdí, že RTVS nebola 
nestranná, pretože zastúpenie politických strán bolo v prospech SNS a SMER-u. Na druhej 
strane súčasne hovorí, že informácie prezentované o SNS a SMER-e boli ladené prevažne 
negatívne na rozdiel od ostatných politických subjektov ladené prevažne negatívne. 
Špeciálne sú spomenuté prezidentka SR a SaS, kde bol podľa analýzy vyšší podiel 
pozitívnych informácií. 
 

- Pri grafe „Najčastejšie pozývané strany v relácii RTVS O 5 minút 12“ nie je nikde uvedené, 
za aké obdobie sú dáta. Ak platí dátum, ktorý je uvedený na strane 8 materiálu MEMO 98 
(14. 1.‒24. 2.), a za ktorý je aj analýza v predchádzajúcom (koláčovom) grafe, potom sú 
informácie o počtoch chybné.  
 

- Nezodpovedanou otázkou zostáva, prečo materiál neuvádza rovnaké porovnanie aj za 
publicistické relácie komerčných televízií (Na telo – Markíza; V politike – TA3, Na hrane 
– TV JOJ). 
 

- Materiál rovnako neberie do úvahy fakt, že úlohou spravodajského vysielania pred voľbami 
nie je orientovať väčšinu príspevkov len na tému volieb, ale informovať o aktuálnom dianí, 
najmä v situácii, keď paralelne s volebnou kampaňou sa konal súdny proces v kauze vraždy 
Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej. 
 

- Materiál neberie do úvahy osobitné povinnosti plynúce RTVS zo zákona č. 181/2014 Z. z. 
o volebnej kampani, ktoré sa týkajú vysielania počas volebnej kampani.  
 

- Materiál sa zameriava na tému parlamentných volieb vo vysielaní jednotlivých televízií, 
pričom úplne ignoruje podstatnú skutočnosť, že RTVS venovala volebnému vysielaniu 
najväčší vysielací priestor tak v televízii, ako aj v rozhlasovej časti. 

 
Materiál predkladá závažné obvinenie z nesplnenia verejnoprávnej funkcie RTVS, 
pričom recipient sa nedočkal žiadnych dôkazov a ani pomenovania vedeckej či 
akejkoľvek inej komparatívno-analytickej metódy, na základe ktorej autori dospeli 
k prezentovanému záveru.  



9 
 

 
 

2. Hodnotenie spravodajstva RTVS 
 

Spravodajstvo RTVS je najobjektívnejšie a najdôveryhodnejšie  

Odborná štúdia Katedry politológie Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave 
z decembra 2019 a aj prieskum agentúry MEDIAN SK zo 6. 2. 2020 ukázali, že spravodajstvo 
RTVS považujú diváci za najobjektívnejšie a najdôveryhodnejšie na Slovensku. 

Podľa spomínaného výskumu Katedry politológie patrí spravodajstvo RTVS medzi 
najsledovanejšie zdroje informácií, a zároveň je jednoznačne najdôveryhodnejšie. Zistenia 
predmetného výskumu potvrdzujú, že spravodajstvo RTVS sa snaží napĺňať svoju verejnú 
funkciu najmä cez neutrálny a vecný štýl informovania bez použitia emočne zafarbeného jazyka 
či obrazového materiálu a bez používania špecifických rámcov. 

K rovnakému záveru dospel najnovší kvantitatívny prieskum spoločnosti 2muse, ktorý 
realizovala cez online panel v období 5. 2. 2020. – 13. 2. 2020 na vzorke 1 000 respondentov. 
Vo vyhodnotení prieskumu realizovaného spoločnosťou 2muse sa napríklad uvádza:  
 
„Diváci hodnotia spravodajstvo RTVS ako aktuálne, informatívne, dôveryhodné a objektívne, 

čo sú, s výnimkou informatívnosti, najdôležitejšie kritériá ideálneho spravodajstva. Najnižšie 

zastúpenie v spravodajstve RTVS majú dynamika a zábavnosť, ktoré sú však pre ideálne 

spravodajstvo najmenej podstatné. 

 

Spravodajstvu RTVS dôveruje celkovo viac ako 76 % respondentov a z nich mu takmer 27 % 

veľmi dôveruje. 

Respondenti zoraďovali televízne spravodajstvo od najobjektívnejšieho po najmenej objektívne. 

Spravodajstvo RTVS považuje za najobjektívnejšie v porovnaní s ostatnými TV stanicami 

najväčší podiel respondentov ‒ 38,1 %, na druhé miesto ho umiestnilo 30,6 % z nich, tretie 

miesto mu pridelilo 17,2 % respondentov a ako najmenej objektívne ho vníma 14,1 % 

respondentov, čo je najnižší podiel v porovnaní s ostatnými TV stanicami. 

 

Diváci hodnotia spravodajstvo RTVS oproti spravodajstvu ostatných TV staníc ako veľmi 

seriózne a vyvážené z hľadiska poskytovania pozitívnych aj záporných stránok vecí.“ 

 

3. Telefonát A. Danko – A. Zsuzsová  

RTVS už dlhšie obdobie čelí zavádzajúcim tvrdeniam v súvislosti s informovaním o 
súkromných telefonátoch medzi Andrejom Dankom a Alenou Zsuzsovou. Tvrdenia o tom, že 
RTVS sa tejto kauze venovala nedostatočne a v menšej miere ako ostatné médiá, ktoré zazneli 
aj na rokovaní výboru NR SR pre kultúru a médiá zo dňa 7.4.2020, nevychádzajú z reálnych 
faktov.  

Pravdou je, že RTVS sa predmetnému telefonátu rozsiahlo venovala na viacerých plochách tak 
v televíznom, ako aj v rozhlasovom vysielaní. Tému RTVS priniesla v Rádiožurnále, v hlavnom 
televíznom spravodajstve, v Správach a komentároch, v televíznych Ranných správach, v 
krátkych správach Rádia Slovensko, na Facebooku Správy RTVS a opäť v hlavnom 
spravodajstve televízie, v Správach a komentároch a v diskusnej relácii O 5 minút 12. Priestor 



10 
 

na reakciu dostali aj mnohí politici. RTVS sa podobne ako iné mienkotvorné (mainstreamové) 
médiá rozhodla nevenovať úplným intímnym detailom rozhovoru, ktoré sa netýkali výkonu 
verejnej moci. Nezaznamenali sme, že by obsah telefonátu mal politický charakter a teda, že by 
bol daný verejný záujem na jeho podrobnom zverejnení. 

Rovnako sa nezakladá na pravde informácia, že niekto zastavil reportáž pripravenú v SRo 
v Rádiožurnále. Žiadna reportáž totiž nachystaná nebola.  Už dňa 28. 1. 2020 sme ako jedna 
z prvých spravodajských redakcií priniesli informáciu o telefonáte A. Danka s A. Zsuzovou 
v Rádiožurnále o 18.00 h. v tomto znení:  
 
„Bozkávam Ťa všade. Budete moja.“ Aj tieto slová podľa skupiny novinárov v rámci projektu 

Kočnerova knižnica adresoval predseda parlamentu Andrej Danko Alene Zszusovej v roku 

2016 ‒ v súčasnosti obvinenej zo sprostredkovania vraždy Jána Kuciaka. Viaceré spravodajské 

portály len pred hodinou zverejnili záznamy ich komunikácie. Predseda Národnej rady SR tak 

o kontaktoch s obžalovanou Alenou Zsuzsovou v minulosti klamal.  Citujeme: „S nikým z nich 

‒ či s Petrom Tóthom, so Zoltánom Andruskóm alebo s Alenou Zsuzsovou ‒ si netykám. 

Dotyčných ani nepoznám,“ povedal v minulosti. Telefonáty medzi ním a Alenou Zsuzsovou 

zverejnil portál aktuality. Ide o tri nahrávky, na ktorých si dohadovali stretnutie. Hovorca 

predsedu, Tomáš Kostelník, povedal, že telefonáty bližšie komentovať nebudú. Nahrávky 

pochádzajú od medzinárodnej siete investigatívnych novinárov Organized Crime and 

Corruption Reporting Project (OCCRP), ktorá aj zosobnila hlasy na nahrávkach.“  

 
Následne sme sa pokúšali získať stanovisko A. Danka, pričom sme dostali od jeho hovorcu 
krátku informáciu, že vtedajší predseda parlamentu sa nebude vyjadrovať k súkromným 
veciam. Nahrávka bola pripravená vo vysielacom programe Sephia, aby sme ju mohli použiť. 
V tom čase sme však už čakali na právne stanovisko, či je právne v poriadku zverejňovať aj 
zvukovú nahrávku súkromnej komunikácie, pretože druhý zvuk v pripravovanom drafte popri 
hovorcovi bola inkriminovaná nahrávka telefonátu medzi A. Dankom a A. Zsuzsovou 
zverejnená portálom aktuality.sk. Keďže sme však právne stanovisko nemali k dispozícii, 
tak sme nemohli použiť inú ako krátku správu, čo sa aj stalo v správach 29. 1. 2020 o 6.00 h. 
a Rádiožurnále o 12.00 h. Na veľkom materiály, kde by boli všetky stanoviská, sme pracovali 
po celý deň. Do Rádiožurnálu o 18.00 h. sme napokon priniesli kompletnú reportáž 
s viacerými vyjadreniami, ale bez zvuku z telefonátu medzi A. Dankom a A. Zsuzsovou.  
 
Takže to, čo ukázal počas rokovania výboru jeho predseda Kristián Čekovský nebola hotová 
reportáž pripravená do vysielania, ale len draft pripravovanej reportáže, ktorá čakala na 
doplnenie relevantných stanovísk, aby bol materiál vyvážený a objektívny.  
 
Ak by sme totiž použili iba vyjadrenie hovorcu NR SR T. Kostelníka, nemali by sme žiadnu 
protistranu, čím by RTVS porušila pravidlo o objektívnosti a vyváženosti, alebo by sa zapojila 
do predvolebnej antikampane. V oboch prípadoch by bola za to opäť kritizovaná.  
  

 

 

4. Analýza Transparency International Slovensko 

Kritika spravodajstva RTVS, ktorá zaznela aj na rokovaní výboru NR SR pre kultúru a médiá 
zo dňa 7. 4. 2020 v súvislosti so správou Transparency International Slovensko (ďalej TIS), 
vychádzala zo skreslených a nepravdivých údajov.  



11 
 

Autor analýzy TIS nazvanej „Po TASR pomáha Rezník Dankovi aj v RTVS“ napríklad ako 
hlavný dôkaz nadpráce vedenia RTVS v prospech SNS uvádza skutočnosť, že RTVS si v 
spravodajstve nedovolila zopakovať scénu s bozkávaním kapitánskych výložiek Andrejom 
Dankom. V predmetnej analýze sa výslovne uvádza: „Počas tlačovej konferencie 19. januára 

2017 vyhlásil, že kapitánske výložky nemieni vrátiť, pričom ich pateticky pobozkal. Gesto sa 

stretlo s negatívnou reakciou verejnosti, Danko bol dokonca nútený zrušiť svoj profil na 

sociálnej sieti. Všetky celoštátne televízie scénu s bozkávaním výložiek odvysielali v ten večer 

vo svojom spravodajstve a v nasledujúcich dňoch ju reprízovali, Markíza dokonca trikrát. 

Jedinou výnimkou bola RTVS, ktorá si scénu nedovolila zopakovať. Namiesto toho sa kauze 

šéfa parlamentu v ďalších dňoch vyhýbala a uverejnila o nej už len jeden príspevok, v ktorom 

minister obrany Gajdoš vyzýva kritikov, aby rešpektovali jeho rozhodnutie povýšiť Danka.“ 

Autor predmetnej analýzy umiestnil fotografiu s textom: „Danko pobozkal kapitánske výložky 

v správach RTVS iba raz. Televízia záber, za ktorý čelil výsmechu, nezopakovala. (Zdroj: 

Archív RTVS).“ 

Nezopakovanie záberu uvádza autor predmetnej analýzy ako jasný dôkaz náklonnosti 
súčasného generálneho riaditeľa RTVS Jaroslava Rezníka k SNS a manipulácie spravodajstva. 
Pritom ako správne uvádza, udalosť sa odohrala 19. januára 2017, keď Jaroslav Rezník ešte 
nebol generálnym riaditeľom RTVS a inštitúciu viedol jeho predchodca Václav Mika.  

Analýza rovnako poukázala na to, že Správy RTVS o 19.00 h. zo 16. októbra 2019 nezačali 
reportážou o zverejnení zvukového záznamu Gorily, pričom na dlhšie spracovanie redaktorom 
sme divákov upozornili. TIS rovnako vynechala fakt, že sme informáciu o nahrávke odvysielali 
vo všetkých ostatných spravodajských reláciách televízie a rozhlasu z prvej pozície a že túto 
tému sme podrobne rozoberali aj v Správach a komentároch. Na tieto nezrovnalosti a 
selektovanie faktov RTVS opakovane upozornila nielen TIS, ale aj médiá, ktoré však jej 
argumenty odignorovali. 

 

5. Pozastavenie relácií Reportéri a Občan za dverami   

Posledných premiérových Reportérov RTVS vysielala 16. 3. 2020 a Občana za dverami 15. 3. 
2020. Následne bolo po vyhlásení stavu núdze v súvislosti s pandémiou COVID-19 
pozastavená výroba 27 relácií RTVS.  

Výroba spomínaných 27 relácií bola pozastavená najmä preto, že v prvých dňoch/týždňoch 
nebolo jasné, aké ochranné prostriedky sa budú používať, neboli k dispozícii v dostatočných 
množstvách (rúška, hygiena, dezinfekcia a pod.) Pozastavenie nespravodajských relácií v 
prvých dňoch bolo najmä z preventívneho hľadiska ‒ ochrana reportérov/respondentov.   

Reportéri a kolegovia z relácií Reportéri a Občana za dverami boli presmerovaní na denné 
spravodajstvo, kde na aktuálnej báze dodávajú aktuálne/analytické šoty ‒ do riadnych aj 
mimoriadnych správ – spolu 7 vydaní denne. Taktiež sa venujú servisu otázok od občanov či 
titulkovej lište (tzv. crowl) na programe Jednotka, Dvojka a Trojka, kde sú delegovaní dvaja 
kolegovia.  

Z toho vyplýva, že tvrdenia o pozastavení činnosti reportérov sú zavádzajúce, bez uvedenia 
informácie, že všetci reportéri a kolegovia z relácií Reportéri a Občan za dverami pomáhajú na 



12 
 

aktuálnej báze – venujú sa témam vyplývajúcim z krízy a pravidelne informujú občanov aj 
prostredníctvom kontinuálnych titulkov. 

Pondelkový vysielací čas Reportérov RTVS presunula na Mimoriadne správy, kde prispievajú 
aj publicisti z Reportérov a Občana za dverami, rovnako ako do všetkých ďalších plôch vrátane 
hlavných Správ RTVS o 19.00 h.  

Nie je teda pravda, že sa pozastavila činnosť redaktorov. Je to presne naopak, tento model a 
presmerovanie svedčí o mimoriadnej flexibilite RTVS, manažmentu i redakcií (pozri štatistiku 
nižšie). Vďaka uprednostneniu formátu mimoriadnych správ občania dostávajú aj od 
publicistov potrebný servis a najmä aktuálne a v boji proti koronavírusu mimoriadne užitočné 
informácie.  

Všetky kapacity boli presmerované na spravodajstvo, ktoré vysiela aj analytické reportáže 
okamžite, na rozdiel od výrobných procesov v publicistike, kde dnes vyrobený materiál sa 
kompletizuje a vysiela o 2-3 týždne. Akákoľvek „nadčasová“ téma, aj o koronakríze, nemusí 
v tomto modeli byť zajtra aktuálna. Takto sú historicky nastavené výrobné procesy 
v publicistike a nie je ich možné okamžite zmeniť na aktuálnu publicistiku.  

Vyrábať „klasickú“ občiansku publicistiku nemalo zmysel aj z ďalších dôvodov. Formát 
Občana za dverami je z veľkej časti zameraný na problémy sociálne slabších, chorých, 
znevýhodnených, dôchodcov a pod. Problémy sa riešia a nakrúcajú prevažne v „domácom“ 
prostredí. Nie je možné občianske problémy nakrúcať len v exteriéroch, keďže tento formát je 
špecifický. Je preto logické, že aj daní redaktori robia tiež aktuálnu publicistiku o koronavíruse. 
(pozri zoznam nižšie). 

V prvých dňoch/týždňoch sa najmä Reportéri stretávali s odmietavým postojom respondentov 
vyjadrovať sa najmä ku kritickým veciam a témam „klasických“ Reportérov, ktoré priamo 
nesúvisia s Covidom-19 s argumentom, že pre koronavírus a opatrenia riešia prioritne iné veci 
a odmietajú vystupovať pred kamerou (využívali teda situáciu na odmietnutie rozhovoru v 
prípadoch, ktoré nesúvisia s pandémiou). Je ťažké „nútiť“ respondentov v súčasnom období na 
osobný rozhovor, čo je však v publicistike nevyhnutné, pretože redaktor sa nemôže uspokojiť 
len s vyjadrením, odpoveďou alebo zvukovou nahrávkou, v investigatíve potrebuje respondenta 
na mieste konfrontovať s doplňujúcimi otázkami, čo je v súčasnosti náročnejšie.  

Reportéri RTVS v súčasnosti robia maximum možného, aby presadzovali svoje témy a de facto 
vyrobili oveľa viac publicistických reportáži v rámci správ, ako by ich vyrobili v „domovskej“ 
relácii Reportéri. Navyše svoje reportáže s „rukopisom“ reportérov odvysielali na väčšom 
množstve plôch a aj v lepších vysielacích časoch. Takže činnosť reportérov nielen že nie je 
obmedzená, ale je dokonca podstatne rozšírená.   

Celkovo publicisti prispeli za posledný mesiac do vysielania 40 analytickými reportážami 
a 5 servisných reportáži čaká na odvysielanie. Publicisti odpracovali ďalších 36 služieb na 
kontinuálnom vysielaní titulkov, čím prispeli k poskytovaniu nepretržitého informačného 
servisu pre občanov v čase krízy.  

 

Obnovenie výroby relácií Reportéri a Občan za dverami je súčasťou postupného obnovovania 
výroby všetkých 27 relácií v priebehu mesiacov máj a jún v závislosti od vývinu pandemickej 
situácie.  



13 
 

ZOZNAM ODVYSIELANÝCH TÉM PUBLICISTOV V SPRÁVACH RTVS O 19.00 

HOD. OD 16. 3. 2020 

   

Lucia Virostková ‒ redaktorka Reportérov 
10. 4. Správy RTVS, Rady astrológov na zvládnutie karantény 
5. 4. Správy RTVS, Pomoc sezónnym pracovníkom 
29. 3. Správy RTVS, Nedostatok zdravotníckeho materiálu 
26. 3. Správy RTVS, mimoriadne správy RTVS, Súkromné škôlky sa obávajú o existenciu 
22. 3. Správy RTVS, Informácie vlády o pohybe ľudí od mobilných operátorov 
  
Lýdia Kokavcová ‒ redaktorka Reportérov  
16. 3. Správy RTVS, Núdzový stav v slovenských nemocniciach 
24. 3. Správy RTVS, Babička šije rúška pre rodinu 
25. 3. Správy RTVS, Jaslovské Bohunice ‒ bezpečnosť 
2. 4. Správy RTVS, Drahé rúška a respirátory ‒ analýza 
10. 4. Správy RTVS, Očné optiky v čase pandémie 
12. 4. Správy RTVS, Koronavírus komplikuje dodržiavanie lehôt 
  
Ivan Brada – redaktor Reportérov 
28. 3. Správy RTVS, Koronavírus niektorí rodičia zneužívajú ‒ starostlivosť o deti 
5. 4. Správy RTVS, Farmárom chýbajú sezónni pracovníci ‒ analýza 
7. 4. Správy RTVS, Zákaz vychádzania začne platiť o pár hodín ‒ analýza 
  
Juraj Mravec ‒ redaktor Reportérov 
3. 4. Správy RTVS, Rady na katastroch v čase koronakrízy  
19. 3. Správy RTVS, Hoaxy o koronavíruse  
25. 3. Správy RTVS, Seniori v DSS  
29. 3. Správy RTVS, Bezdomovci v ohrození nákazy 
13. 4. Správy RTVS, Seniori v DSS očami psychológa 
15. 4. Správy RTVS, Starostovia obcí volajú o kompenzačnú pomoc 
Bitka v osade ‒ Plavecký Štvrtok ‒ v rezerve/predvyrobené 
  
Dalibor Skladan ‒ redaktor Reportérov 
16. 3. Správy RTVS, Kočner, Technopol, Obvinenie 
17. 3. Správy RTVS, Sociálna poisťovňa, dávky, koronavírus 
19. 3. Správy RTVS, Policajti ‒ rúška 
19. 3. Správy RTVS, Sudcovia ‒ väzba 
20. 3. Správy RTVS, Jankovská ‒ väzba 
31. 3. Správy RTVS, Policajná akadémia ‒ repatrianti 
4. 4. Správy RTVS, Trestné sadzby, núdzový stav 
5. 4. Správy RTVS, Psychika ‒ karanténa 
10. 4. Správy RTVS, Tresty za šírenie nákazy 
13. 4. Správy RTVS, Kontroly obmedzenia pohybu (Mimoriadne o 12.35) 
13. 4. Správy RTVS, Kontroly obmedzenia pohybu (Mimoriadne o 15.40) 
13. 4 . Správy RTVS, KONTROLY OBMEDZENIA POHYBU  
15. 4. Správy RTVS, Výsledky kontrol ‒ analýza (Mimoriadne o 16.00 + Správy RTVS) 
16. 4. Správy RTVS, Blok Lehel Horvath NS 
  
Alžbeta Švecová ‒ redaktorka Reportérov  
28. 3. Správy RTVS, Striedavá starostlivosť v čase koronakrízy 



14 
 

  
Katarína Začková ‒ redaktorka Reportérov 
Pokračuje v spracúvaní (už nakrúteného materiálu) monotémy „klasických“ Reportérov na máj 
(2 reportáže x 15 min.) o kultúrnych pamiatkach a likvidácii sladovne v Bratislave. 
  
Monika Mannová ‒ redaktorka Občana za dverami 
27. ‒ 28. 3. Správy RTVS, Hodina Zeme v tieni koronavírusu  
 
Andrea Lučanská, Peter Navrátil, Miroslav Lupták - regionálni redaktori z Banskej 
Bystrice a Košíc  
- dokončujú už predvyrobené témy Občana za dverami, ktoré budú nasadené po štarte relácie 
(každý po dve reportáže). 
  
  
ZOZNAM ODVYSIELANÝCH A VYROBENÝCH SERVISNÝCH TÉM 
REPORTÉRMI V MIMORIADNYCH SPRÁVACH RTVS OD 16. 3. 2020 
  
Alžbeta Švecová – reportérka Reportérov  
 odvysielané: 
 - čistenie bytových domov   
 - pošta ‒ opatrenia   
- OČR ‒ postup pri vybavovaní ‒ servisná ‒ odvysielané 
- stres a imunita   
- cyklisti ‒ obmedzenia na medzinárodných cyklotrasách   
  
vyrobené a pripravené témy do vysielania: 
- liečivé rastliny pri chorobách horných dýchacích ciest 
- psychologička ‒ ako prežiť koronakrízu 
- vybavovanie dôchodkov a iných príspevkov počas pandémie 
 
KONTINUÁLNE VYSIELANIE TITULKOV O KORONE NA OKRUHU JEDNOTKA, 
DVOJKA A TROJKA  
 
Michal Čabák ‒ redaktor Občana za dverami  
- od 16. 3. 2020 nasadený na kontinuálne celodenné vysielanie spravodajských info titulkov. 
Spolu odpracoval na kontinuálnom vysielaní 19 dní.  
 
 
Tomáš Gerši ‒ redaktor Občana za dverami  
- od 16. 3. 2020 nasadený na kontinuálne celodenné vysielanie spravodajských info titulkov. 
Spolu odpracoval na kontinuálnom vysielaní 17 dní.  
 
 
 

ZÁVER 

S RTVS nemá žiadny politik či politická strana nadštandardné vzťahy a k spracovávaniu každej 
informácie pristupuje RTVS mimoriadne zodpovedne pri zachovávaní objektivity, vyváženosti, 
plurality názorov a po dôkladnom overení faktov a zdrojov.  



15 
 

Konkrétne opatrenia zabezpečujúce objektivitu a nestrannosť spravodajstva RTVS: 

- RTVS bude naďalej dôrazne vyžadovať od programových pracovníkov 
a spolupracovníkov dodržiavanie zákona č. 532/2010 Z. z.;  

- RTVS bude naďalej dôrazne vyžadovať od programových pracovníkov 
a spolupracovníkov Štatútu programových pracovníkov a spolupracovníkov RTVS;    

- RTVS bude naďalej dôrazne vyžadovať od redaktorov dodržiavanie Etického kódexu 
novinára a Etického kódexu RTVS pre komunikáciu na internete; 

- RTVS bude pokračovať v intenzívnej spolupráci s EBU, ktorá má na pôde RTVS zriadené 
vzdelávacie centrum pre televíznych a rozhlasových redaktorov z regiónu strednej 
a východnej Európy; 

- RTVS bude pokračovať vo vzdelávaní a príprave redaktorov formou organizovania 
workshopov so špičkovými odborníkmi ako aj formou vysielania zamestnancov 
na medzinárodné konferencie a do renomovaných zahraničných verejnoprávnych médií; 

- RTVS bude pokračovať v seniorskom systéme podpory práce začínajúcich redaktorov 
v rámci ich adaptačnej prípravy ako aj v rámci priebežného zvyšovania odborných 
zdatností redaktorov RTVS. 

 


